Leder for Administrasjonsseksjonen
Stillingsinformasjon
Sted:
OSLO
Enhet:
Økonomi og virksomhetsstyring
Søknadsfrist:
27
april 2025
Har du lyst til å jobbe som leder for administrasjonsseksjonen ved Forsvarsmateriells hovedkontor i Oslo? Har du erfaring fra ledelse i offentlig sektor innenfor lederstøtte, eiendomsforvaltning og kontordrift, eller arkiv og dokumentforvaltning og forstår at det er menneskene som skaper resultatene?
Vi søker en tydelig og inspirerende leder som vil bidra til å videreutvikle administrasjonsseksjonens ansvarsområder. Stillingen har tett samarbeid med øvrige enheter i Forsvarsmateriell og Forsvarsdepartementet samt øvrige etater i sektoren. Seksjonen har totalt 15 medarbeidere og har ansvar for arkiv og dokumentforvaltning, eiendomsdrift, lokalt innkjøp, IKT støtte, lokal forebyggende sikkerhet, resepsjon og lederstøtte.
Du kan vise til gode resultater. Som seksjonssjef blir du en del av økonomidirektørens ledergruppe, sammen med fire andre seksjonsledere. Dere har sammen et felles ansvar for å sikre måloppnåelse. Sammen med dine kollegaer i seksjonen sørger du for at seksjonen samarbeider, utvikler seg og leverer på sitt oppdrag.
Arbeidsoppgaver
- Arbeide for at administrative funksjoner blir ivaretatt på en best mulig måte og videreutvikle våre administrative rutiner
- Ivareta arkiv- og dokumentforvaltningen og innsynsprosessen
- Sikre god organisering av driftsoppgaver slik at det opprettholdes et godt servicenivå
- Drive lederstøtte til etatsledelsen
- Eiendomsforvaltning, kontordrift og systematisk HMS arbeid på hovedkontoret
- Overordnet innkjøpsansvar for lokale driftsanskaffelser
- Lede og motivere avdelingens 15 medarbeidere
Kvalifikasjoner
- Relevant mastergrad innenfor økonomi/administrasjon eller tilsvarende. Annen utdanning og lang relevant erfaring kan etter vurdering kompensere for deler av manglende formell utdanning
- Erfaring fra stilling med tilsvarende arbeidsoppgaver
- Gode IKT kunnskaper
- Du må kunne sikkerhetsklareres til HEMMELIG og NATO SECRET (for mer informasjon om sikkerhetsklarering, se www.nsm.no)
Ønskelig:
- Kjennskap til arkiv-/dokumentforvaltning
- Kjennskap til offentlig sektor og gjerne forsvarssektoren
Personlige egenskaper
Du må ha en faglig sterk vurderingsevne og trives med å gi råd og veiledning innen fagområdet. Du kan også vise til gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du har et sterkt engasjement og viser høy grad av integritet og serviceinnstilling, og du har evnen til å sette deg raskt inn i ulike typer problemstillinger
- Du mestrer å være nøyaktig og systematisk
- Du har gode skriftlige og muntlige kunnskaper i norsk og engelsk
- Du er relasjonsorientert og har evnen til å planlegge og arbeide strukturert, også under tidspress
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Vi tilbyr våre ansatte ordninger og aktiviteter som er ment til å bidra til økt arbeidsglede og motivasjon
- Jobb i et av Norges fremste og største offentlige investeringsmiljø
- Arbeide med engasjerte kollegaer og samarbeidspartnere i et inkluderende miljø som deler kunnskap
- Fleksibel arbeidstid
- Arbeidstiden er 37,5 timer i uken inkludert betalt spisepause
- Gode pensjons- og velferdsordninger, blant annet mulighet for trening i arbeidstiden med tilgang til treningssenter i nabobygget
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger (Se spk.no).
- Bedriftshelsetjeneste
- Kontorlokaler på Militærhospitalet, sentralt i Oslo ved Akershus festning. Nærhet til offentlig kommunikasjon. Gangavstand til Oslo S
Du vil få stilling som underdirektør (stillingskode 1059), med lønn fra kr. 830 000 til kr. 1.055 000 per år. Lønnsplassering etter kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. I tillegg kommer et lederlønnstillegg pålydende 213 000 kr. Av lønnen trekkes 2% lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
Spørsmål om stillingen kan rettes til økonomidirektør Øystein Sørbø på mobil: 908 65 668 eller spesialrådgiver Ole Iversen på mobil: 474 65 177
Legg ved attester og vitnemål når du søker. Hvis du har fullført høyere utdanning utenfor Norge, må denne være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og du må dokumentere godkjenningen.
Våre ansatte kjenner seg igjen i etiske retningslinjer for statstjenesten og i forsvarssektorens verdigrunnlag.
Ønsker du å bidra til Forsvarssektorens videre utvikling? Da oppfordrer vi deg til å søke. Vi ser frem til å motta din søknad!
Søk på stillingen på Webcruiter!